Programa de Foment de la lectura 2016/2017. Secundària

programa-de-foment-de-la-lectura-secundaria

La Biblioteca Joan Triadú té, entre les seves línies estratègiques, la formació i l’autoaprenentatge al llarg de la vida dels ciutadans així com el foment de la lectura.

Aquest curs 2016-2017, la Biblioteca Joan Triadú, conjuntament amb la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Vic, ofereix un programa de foment de la lectura, que complementa la visita que els centres escolars poden fer a la Biblioteca per tal de conèixer els seus recursos i serveis. D’una banda, oferim la possibilitat de realitzar aquesta visita amb l’objectiu que els alumnes dels centres escolars aprenguin a aprofitar amb la màxima eficàcia els recursos i serveis de la Biblioteca; de l’altra, oferim una activitat de foment de la lectura, al voltant de l’àlbum il·lustrat, en col·laboració amb ACVIC Centre d’Arts Contemporànies.

1.- Visita dels Centres educatius a la Biblioteca

Amb aquesta visita a la Biblioteca s’aprofundirà en els següents aspectes:

Serveis/Tràmits en línia/Activitats.

  • app_xxssCom fer-se el carnet de la Biblioteca
  • Serveis: Préstec, consulta d’internet, Wi-Fi, servei Pregunta, les biblioteques responen, Ebiblio Catalunya (plataforma de préstec de contingut digital), Aplicació Bibliotequesxbm
  • Activitats que ofereix la Biblioteca

Com s’organitza el fons.

  • Tipologia de fons: coneixement i ficció
  • Suports documentals: paper, Cd, dvd, …
  • Seccions de la Biblioteca: Col·lecció local, publicacions periòdiques, etc.

Recursos.

  • Ús del catàleg
  • Selecció de webs
  • Bases de dades
  • Prestatges virtuals que ofereix la Biblioteca Virtual de la Diputació de Barcelona

Activitat adreçada als cursos de 1er a 4t d’ESO.

2.- Activitat a l’ACVIC Centre d’Arts Contemporànies

acvicL’activitat proposada consisteix, partint de l’àlbum il·lustrat, en fomentar el gust per la lectura, parlar/debatre sobre temes com la immigració, el sentiment de pertinença a un lloc, les guerres, etc.

L’activitat consta de la lectura de l’àlbum, d’un debat al voltant de la temàtica i una part de creació gràfica.

Objectius:

  • Conèixer i reconèixer altres formats de llibres i d’estils literaris, com a noves formes per al foment i el gust per la lectura i l’escriptura.
  • Afavorir el pensament crític dels joves.
  • Ensenyar a llegir i analitzar les imatges en profunditat.
  • Promoure estratègies de treball centrades en la participació directa, el diàleg i l’escolta.
  • Afavorir que l’alumne adquireixi habilitats i hàbits de lectura.

Àlbums:

  • La cosa perduda de Shaun Tan
  • L’enemic de Davide Cali

pfl-secundaria

És una activitat adreçada als cursos de 1er i 2on d’ESO. En aquest programa s’hi podran adherir un màxim de 3 centres. Cada centre haurà de triar amb quin curs participa i podrà prendre-hi part amb totes les línies del curs escollit. La durada de la sessió serà de dues hores i es farà a l’ACVIC Centre d’Arts Contemporànies. S’exposaran els treballs resultants de l’activitat a la Biblioteca Joan Triadú de Vic.

logos-foment-de-la-lectura-secundaria

 

 

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s